Søknad om barnehageplass

Billingstad Barnehage er en privat barnehage. Våre opptakskriterier finnes i våre vedtekter. Alle barnehagene i Asker, både private og kommunale har samordnet opptak.

Søknadsfrist for hovedopptaket er 1. mars. Du må søke via Asker Kommunes hjemmesideSøker du etter fristen, stiller du etter de som har søkt innen fristen.

Søknaden gjelder kun det året du har søkt. Det vil si at hvis du søkte i 2023, gjelder søknaden kun for dette året. Har du ikke fått et tilbud innen 15. desember, 2023 må du søke igjen fra januar 2024.

Besøke barnehagen

Vi arrangerer besøksdag 7. februar kl. 9.00-15.00

Informasjon om barnehagen:

• Lese vår årsplan Årsplan 2023-2024
  • Besøke oss på Facebook
  • Besøke oss på Insaram #billingstadbarnehage60

Her er en bildepresentasjon av vår hverdag:

Vår hverdag

Her kan du besøke våre avdelinger og se hvordan vi har det:

Humla 1-2 års avdeling Humla

Gresshoppa 1-2 års avdeling Gresshoppa

Marihøna 3-4 års avdeling Marihøna

Blåvinge  3-4 års avdeling Blåvinge

Grevlingen avdeling for skolestartere Grevlingen

Har du sprrsmål, er du velkommen til å ringe daglig leder Trine Henriksen på 66 85 12 40

Hovedopptak:

Saksbehandling til hovedopptaket starter 2.mars. Det vil derfor i perioden 2.mars- ca 1.mai ikke være mulig å endre på søknadene som allerede er innsendt.

Svar på søknad om barnehageplass sendes ut i flere puljer. Alle med rett til barnehageplass får svar innen utgangen av april. Du vil få svar via Vigilo til din e-post. Svarfristen er 7 dager fra tilbud er sendt i Vigilo. Svarer du ikke innen fristen, faller tilbudet bort.

Løpende opptak:

Resten av året praktisere vi løpende opptak. Hvis vi får ledige plasser, vil aktuelle kandidater på vår søkerliste bli valgt ut fra våre opptakskriterier.

Barn som fyller ett år i september, oktober eller november det året det søkes om barnehageplass, kan søke plass fra den måneden barnet fyller ett år.

Vi opererer ikke med nummerert venteliste. Det er heller ikke slik at du får søkeransinitet etter hvor mange ganger du har søkt. Det må søkes på nytt hvert år, for å komme med i opptaket. Dette for å forhindre at gamle uaktuelle søkere ikke blir liggende igjen på listene våre.

Du kan søke plass i barnehage ved å gå inn på søknadsskjemaet som ligger på

Vi ønsker dere hjertelig velkommen som søkere til Billingstad Barnehage.

Barnehagens vedtekter med informasjon og foreldrekontrakt:

Informasjon,foreldrekontrakt og vedtekter 2024